Titulní obrázek


Volvo má problémy s čínskými dealery

Automobilka Volvo nyní řeší problém s čínskými dealery. Ty totiž ve výkazech navýšili prodeje vozů. To vše kvůli odměnám za splnění prodejních cílů.

Automobilce Volvo se dařilo v prodejích trochu hůře, než za poslední dva roky. Vyšetřování uvnitř firmy, kterou vlastní čínští investoři, odhalilo tisíce falešně vykázaných prodejů vozů, které byly uskutečněny v roce 2011, ale částečně byly zahrnuty i do výkazů z minulého roku, aby byla udržena určitá rovnováho v prodejích.

Volvo, které od roku 2010 vlastní čínská automobilka Geely, vykázalo v roce 2012 jedenáctiprocentní propad prodejů vozů v Číně. Jenže ve skutečnosti prodeje vzrostly o 15 procent.

Čínští dealeři totiž vykázali prodej 7 000 vozů už v roce 2011, aby splnily prodejní cíle. Když dostaly bonusy, začali tyto vozy prodávat v roce 2012. Ale ty už chyběly v konečných statistikách. Podle nejmenovaného zdroje to byl běžný postup u zhruba poloviny čínských prodejců.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Falešné statistiky prý nijak neuškodí finančním výsledkům Volva, napříště ale bude lépe monitorovat chování prodejců v Číně. Zástupci Volva už všem 151 čínským prodejcům oznámili, že začali tento případ vyšetřovat. Stalo se tak na interní konferenci automobilky 7. března v čínském městě Taipei.

Volvo má v Číně ambiciózní plány. Už na začátku roku 2011 automobilka oznámila, že chce hlavně prostřednictvím čínského trhu zdvojnásobit do roku 2020 prodeje vozů na zhruba 800 000 aut ročně na celém světě.

Čemu tedy můžeme věřit, statistikám nejlépe prodávaných vozů zřejmě ne.