Volvo C30 končí na americkém trhu

Z důvodů obchodního neúspěchu se budeme muset na konci letošního roku rozloučit s vozem Volvo C30. Oficiální vyjádření však automobilka prozatím nepodala. Limitovaná edice C30 Polestar tak na americkém trhu dojela na konečnou.
Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.
Volvo C30 se vyrábělo od roku 2006. Sdílí platformu s řadou S40/V50, která vycházela z Focusu Mk2, vznikla tedy v době, kdy byla švédská automobilka součástí impéria modrého oválu. Podle amerického časopisu Car And Driver je konec logický, S40 a V50 se přestaly za Atlantikem nabízet už loni a udržovat jediný model na konstrukčně starším podvozku nemá smysl. Ale není to rozhodně jediný důvod. Volvo se chce globálně soustředit hlavně na nový kombi-hatchback V40 včetně jeho oplastované verze Cross Country.
Dosud není známo, zda se dočkáme nějakého nástupce. Spekulace ohledně třídveřové verze V40 jsou zatím čistě hypotetickou záležitostí. Daleko větší šance se dávají chystanému kompaktnímu crossoveru XC30. Volvo přece s velkým SUV XC90 i menším XC60 hlavně německým značkám konkurovat dokáže. Každopádně, se skutečně přímým následníkem se nepočítá. S C30 proti Audi A3 příliš neuspělo.
Ani v Evropě se třídveřový hatchback příliš nechytl. Hlavní příčinu můžeme hledat v možná až příliš optimistických cenovkách, byť Volva v posledních třech dekádách nijak levná nebyla. Chybou bylo i nejen vizuální, ale hlavně marketingové odlišení od sedanů a kombi. Originálnímu vzhledu pak poněkud agresivní modernizace přídě z podzimu 2009 spíše uškodila, byť design je čistě subjektivní záležitostí.