Titulní obrázek


Polestar Volvo S60

Extrémně dobré jízdní výkony nabídne model Volvo S60 Polestar. Jeho premiéra byla na závodě Gothenburg City Race, konaném v rámci švédského poháru cestovních vozů.

V případě karoserie došlo na řadu měření v aerodynamickém tunelu, jejichž výsledkem je například tvar předního nárazníku se spoilerem, nástavců prahů nebo zadního difuzoru. Oproti standardnímu Volvu S60 T6 má Polestar o 30 mm nižší světlou výšku a o 20 mm rozšířenou karoserie v oblasti předních i zadních kol. Rozchod kol se přitom vpředu zvětšil o 20 mm a vzadu o 40 mm. Volvo S60 Polestar využívá stavitelné tlumiče značky Öhlins, silnější stabilizátory, křížové rozpěry vpředu i vzadu, tužší silentbloky zavěšení kol i pomocných rámů a upravená ramena předních i zadních náprav. Nového nastavení se dočkal elektro-hydraulický posilovač řízení EHPAS.

Brzdový systém je vybaven kotouči s vnitřním chlazením o průměru 380 mm vpředu a 302 mm vzadu. Brzdové třmeny Polestar-Brembo jsou vpředu šestipístkové, zatímco vzadu jsou blíže nespecifikované třmeny Polestar-Volvo. Kontakt s asfaltem mají na starosti 19palcová kola Polestar obutá do pneumatik o rozměrech 265/30 R19. Pod kapotou Volva S60 Polestar pracuje upravený přeplňovaný řadový šestiválec T6 o objemu 3,0 litru s interním označením B6304T4. V sériovém provedení nabízí T6 výkon 224 kW (304 k) při 5600 min-1 a točivý moment 440 Nm dostupný od 2100 do 4200 min-1. Vůz má motor s výkonem 374 kW (508 k) při 6500 min-1 a točivým momentem 575 Nm při 5500 min-1.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

S takto upraveným motorem spolupracuje přepracovaná šestistupňová manuální převodovka M66C spolu s pohonem všech čtyř kol prostřednictvím čtvrté generace vícelamelové spojky Haldex s E-LSD na zadní nápravě fungujícím podobně jako samosvorný diferenciál. Čtyřdveřový sedan s pohotovostní hmotností 1640 kg je schopen dosáhnout maximální rychlosti přes 300 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 3,9 s. V interiéru přitom nabízí stejný komfort jako standardní S60 T6 a jediný rozdíl zde představují sportovní přední sedadla s výraznějším bočním vedením spolu s použitím Alcantary na jejich částečné čalounění, dále na volant a hlavici řadící páky. Pro zlepšení manipulace s ní byla ještě snížena středová konzole.